zaterdag 10 januari 2015

Goeie voornemens 2015

Hallo allemaal!
Ja, ik weet het. Ik loop een klein beetje achter met mijn goeie voornemens van dit jaar. Ik twijfelde of ik het wel zou doen of niet. Meeste hiervan zullen vrij basic voornemens zijn. Maar toch besloot ik het te doen. So let's go!

1. Afvallen
Ja, nummer één en waarschijnlijk de meest cheesy en meest voorkomende voornemen. Maar ja, wie droomt er nou niet van een droomlichaam? Ik ben wel wat afgevallen vorig jaar, maar dan ook echt minimum.

2. Stoppen met smoesjes verzinnen en gewoon doen
Dit is een vrij groot probleem bij mij, ik ben echt het persoon dat bij alles smoesjes verzint; sporten, schoolwerk, opruimen. Noem het maar op. Ik wil graag van deze bad habit af. Tuurlijk mag je wel eens zeuren, of toch een dagje sporten overslaan. Maar ik maak alleen maar smoesjes.

3. Niet meer uitstellen
Ouch, nog een bad habit, ik verzin smoesjes én stel te vaak uit. Ja, morgen sport ik wel. Ik moet het pas Vrijdag inleveren, ik heb wel een paar dagen. Zit ik die avond hard te werken omdat ik de dagen ervoor wou genieten van mijn programma.

4. Beter plannen (En er ook echt aan houden!)
En bad habit nummer drie. Ik merk dat deze habits met elkaar verweven worden. Ik plan slecht, stel uit, verzin smoesjes. Ik zin op een daltonschool, maar toch ben ik een ramp in plannen. Nee, wacht.. Ik ben goed in plannen, alleen slecht in het eraan houden. Dit is wel echt even een belangrijk puntje voor mij


5. Opruimen, opruimen, opruimen.
Dit begint pijnlijk te worden. Mijn kamer kan een ware mess worden. Ik wil het graag haalbaar houden, dus ik zeg dat ik vier keer in de week mijn kamer moet opruimen. Ik merk dat als ik tegen mezelf zeg dat ik mijn kamer elke dag moet opruimen, ik me er een paar dagen aan hou... En dan er mee kap. Ik ben vrij lui.. Over luiheid gesproken..

6. Minder lui zijn!
Ik ben zo lui. Het is niet normaal meer. Door die luiheid hou ik me moeilijk aan planningen, door die luiheid sport ik niet veel. Ik kan zo door gaan. Ik denk dat dit een hele opgave gaat worden. Maar wel eentje die ik echt wil maken.

7. Fotografie
Even een leuke tussen zetten. Ik wil meer leren over fotografie én ik wil meer foto's maken. Misschien is dit wel leuk voor een artikel. Eens in de zoveel tijd een artikeltje met een paar random foto's erin die ik geschoten heb. Ik ben echt helemaal into it. Maar ik wil er ook veel over leren. Ik heb laatst over witbalans geleerd, wat me heel vaak heeft gered als ik foto's voor artikels moest maken en het begon donker te worden. Ik wil bekende en goeie fotografen leren kennen, alles erop en eraan. Alleen kwam ik er nooit aan toe, wat heel jammer is.

8. Piano
Nog een leuke... Een hele opluchting na een paar bad habits die ik heb. Ik heb een eigen keyboard (geen ruimte voor een echt piano) en ik geniet er echt van om piano te spelen. Alleen vergeet ik het op een of andere manier. Ik kom er ook weinig aan toe. Ik wil meer piano stukjes leren en meer spelen. Misschien zelf een stukje bedenken.

9. Mijn blog
Ik wil mijn blog beter onderhouden. Na de December achtige dip wil ik dit niet meer. Het was zo druk, maar zoals ik al eerder zei: No excuses! Ik moet tijd leren maken. Ik wil het eerst rustig opbouwen, zoals ik nu doe. Eerst minimaal één artikel per week. Dan twee, dan drie, etc. Misschien dat ik de kunst van het elke dag een artikeltje schrijven misschien wel oppak.

10. Scrubben en insmeren
Oh nee he, weer eentje. Ik scrub echt vrij weinig (behalve mijn gezicht) Maar wat wel echt erg is bij mij is het insmeren. Ik vergeet het zo snel. Mijn voornemen; elke dag insmeren.

11. 10 km
Ik wil aan het eind van het jaar 10 kilometer kunnen rennen, en dan ook echt achter elkaar. Ik kan tot nu toe alleen maar 1,5 tot 2 km. Een hele opgave, maar ik heb genoeg tijd. 365 dagen in een jaar, moet meer dan genoeg zijn.

12. Routine
Ik moet echt een vaste routine hebben, s'ochtends en s'avonds. Vooral qua verzorging s'avonds, dat kan ik wel eens vergeten. Of dan gaat er een doekje over het gezocht, tandenborstel door de mond en dat was het. Geen reiniging, geen voeding.. noppa en nada.

Dit waren ze dan, tuurlijk horen dingen erbij zoals goed op school je best doen, aardig zin tegen iedereen. Maar dit zijn echt doelen die ik mijzelf wil aanleren. Dingen die ik echt wil.

Wat zijn jullie goeie voornemen? Laat het achter bij de comments!
Bye :)x


Geen opmerkingen:

Een reactie posten